Travel Burger : Ampang Jaya

Hari bersejarah untuk yazidBurger apabila bertemu dengan OM Burger yang paling terkenal dalam industri burger tepi jalan. Saya sempat menemuramah beliau untuk mengetahui serba sedikit tentang sejarah perniagaan burger selama 28 tahun di jalan kerja air lama, Ampang Jaya. Saya rasa amat bertuah kerana dapat mengenali tuan tanah dan sudi berkongsi segala maklumat yang amat berguna pada masa hadapan.
Fakta-fakta menarik tentang OM Burger: 1) sejarah 28 tahun menjual buger di tapak yang sama. Dari dulu sampai sekarang masih mengekalkan 'trademark' beliau. 2) sudah 8 tahun tidak pernah cuti atau menutup gerai buger. Satu pencapaian yang luar biasa untuk seorang penjual buger. 3) biasanya satu malam lebih kurang 300-500 biji buger yang boleh dijual. Ini bergantung kepada faktor cuaca, hari perayaan dan malam minggu.

5 comments:

ogyep yummy mellow said...

Burger Wak or OM... memang kenal sangat. Husband orang Ampang Jaya.. Dari zaman kanak-kanak dah melanggan burger wak/Om.. Sehingga sekarang, kalau teringin nak makan, mesti hubby bawa gi sana.. Sedap gilasss... Jauh pun jadi dekat.. Agak2 YB burger sedap mcm tu juga ke..

Unknown said...

Salam ogyep yummy mellow.
Saya ngan wak @ om burger dah kenal lama.. Saya niaga burger pun dah nak masuk 14 tahun. Dari jual burger ramly sampai jual burger sendiri. Dari pakai stall, sampai pakai lori sendiri.
Klau ogyep yummy berani, mai le singgah ke lokasi kami.

Unknown said...

Rasa bangga je nk komen kat sini.. nama pun da dekat nk sama. haha

Unknown said...

@Yazid Bistomie , jgn lupa try burger kami... :-)

Rayyker said...
This comment has been removed by the author.
 
  • Yazid Burger Bakar © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes